Hur kan vi hjälpa till?

Här kan du läsa våra vanligaste frågor om kreditkortet.
App Store DownloadGoogle Play Download
Hämta Fullmakt 1
Välj fullmaktsmallen ovan om du behöver att en extern person hämtar dokumentation å ditt företags vägnar. Detta inkluderar saldobesked, fakturakopior eller en konto sammanställning.
Hämta Fullmakt 2
Välj fullmaktsmallen ovan för övriga ärenden eller om du önskar att en extern person skall assistera dig i administration om ditt lån hos oss.

Var kan jag hitta min pinkod?

Du kan se din pinkod i appen genom att:

- Öppna Qred appen. Appen finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.

- Identifiera med BankID

- Gå till kortsidan

- Klicka på kortet 

- Klicka på visa din PIN-kod


Titta på videon för att se hur du gör.

Hur använder jag mitt kort på ett säkert sätt?

Här kommer några tips för att använda ditt kort på ett säkert sätt:

  • Avslöja inte din pinkod för någon
  • Anteckna inte din pinkod på eller i anslutning till kreditkortet
  • Om du misstänker att någon har fått tag i din pinkod eller någon obehörig har använt ditt kort, anmäl det genast till Qreds kundtjänst.
  • Dela inte kortuppgifter med ett försäljningsställe vars tillförlitlighet är misstänkt 
  • Undvik att använda okända datorer eller programvara för inköp online
  • Se till att ha koll på ditt korts transaktionshistorik för att säkerställa att allt står rätt till
  • Godkänn bara de transaktioner du känner igen, gällande de övriga tar du kontakt med oss
  • Använd begränsad åtkomst till e-wallet med pinkod, lösenord eller annan extra säkerhetslösning. 
  • Glöm inte att spärra kortet om du har tappat bort det


Men om olyckan ändå är framme... vad gör jag då?
Här nedan hittar du de vanligaste frågorna kring vad man ska göra om någon använt ens kort eller fått tag i ens pinkod:

Jag har tappat bort mitt kort - vad ska jag göra nu?

För att ingen obehörig ska kunna använda sig av ditt kort är det viktigt att du spärrar kortet i appen och kontaktar vår kundtjänst (020-150 333) för att beställa nytt kort.

Jag hittar inte mitt kort, men är inte säker på att jag har tappat bort det. Vad ska jag göra?

För att ta det säkra före det osäkra är det bra att spärra kortet. I Qreds app kan du spärra kortet under en begränsad tid vilket kan ge dig tid att hitta kortet. Det gör du genom att att gå till “Kortinställningar” och sedan “Blockera kort”. Denna blockering går att häva ifall du skulle hitta ditt kort. 

Men om du inte hittar ditt kort så ber vi dig att ringa Qreds kundtjänst (020-150 333) för att beställa ett nytt kort och därmed spärra ditt gamla kort permanent.

Hur blockerar jag mitt kort?

Följ dessa steg:

  • Öppna Qreds app
  • Identifiera dig själv
  • Gå till skärmen Kort
  • Klicka på Ändra kortinställningar
  • Klicka på Blockera kort
  • Aktivera Blockera kort
  • Bekräfta

OBS! Blockeringen i appen är bara tillfällig och du måste ringa Qred Kuntjänst (020-150 333)för att blockera ditt kort permanent samt beställa ett nytt kort.

Hur lång tid tar det innan mitt kort blir spärrat?

När du har bekräftat så spärras ditt kort på en gång.

OBS! Blockeringen i appen är bara tillfällig och du måste ringa kundsupport för att blockera ditt kort permanent och beställa ett nytt kort.

Hur reklamerar jag en obehörig transaktion?

För att reklamera en obehörig transaktion använder du dig av detta formulär. Kom ihåg att spärra ditt Qredkort om du misstänker att någon obehörig har använt det eller fått tillgång till kortuppgifterna.

Hur byter jag min pinkod?

Just nu kan du inte byta din pinkod. Om du tror att någon annan har tagit del av din pinkod är det viktigt att du kontaktar oss för att spärra ditt kort.

Vem kontaktar jag om jag har problem med företagskortet?

Tveka inte att höra av dig till vårt kundteam på:

Tel: 020-150 333

Email: support@qred.se

Eller direkt via chatten

Vad gör jag om jag har glömt min pinkod?

Du kan se din pinkod i appen genom att i inloggat läge i appen trycka på kortet och sedan “Se pinkod”.

Hittade du inte det du sökte?

Kontakta oss

Hör av dig och berätta hur vi kan hjälpa dig och ditt företag!
08:00 - 17:30 (mån-fre)
Telefon
020-150 333

Uppskattad väntetid:
Mindre än 1 minut
Email
support@qred.se

Uppskattad svarstid:
Mindre än 24 timmar
Chat
Chatta med oss!

Uppskattad väntetid:
Mindre än 1-2 minuter