Ikväll kl 21:30-23:00 pågår underhållningsarbete med Qreds hemsida. Det går inte att logga in eller skicka ansökningar under den tiden. Vänligen maila support@qred.se med ditt ärende. Tack!
Vi har just nu problem med våra telefoner. Vänligen skicka ett mail till support@qred.se eller chatta med oss här på hemsidan. Vi beklagar detta och arbetar på en lösning.
Just nu upplever vi tekniska problem med vårt telefonsystem, vi ber om ursäkt för besväret. Har du ett brådskande ärende vänligen maila oss på support@qred.se eller använd chatten!
Vår tjänst kommer att vara under underhåll 15 dec mellan 05-06.30. Detta kan påverka ansökningsprocessen.
Var kan jag hitta min pinkod?
Du kan se din pinkod i appen genom att:
- Öppna Qred appen. Appen finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.
- Identifiera med BankID
- Gå till kortsidan
- Klicka på kortet
- Klicka på visa din PIN-kod
Titta på videon för att se hur du gör.
Hur använder jag mitt kort på ett säkert sätt?
Här kommer några tips för att använda ditt kort på ett säkert sätt:
Men om olyckan ändå är framme... vad gör jag då?
Här nedan hittar du de vanligaste frågorna kring vad man ska göra om någon använt ens kort eller fått tag i ens pinkod:
Jag har tappat bort mitt kort - vad ska jag göra nu?
För att ingen obehörig ska kunna använda sig av ditt kort är det viktigt att du spärrar kortet i appen och kontaktar vår kundtjänst (020-150 333) för att beställa nytt kort.
Jag hittar inte mitt kort, men är inte säker på att jag har tappat bort det. Vad ska jag göra?
För att ta det säkra före det osäkra är det bra att spärra kortet. I Qreds app kan du spärra kortet under en begränsad tid vilket kan ge dig tid att hitta kortet. Det gör du genom att att gå till “Kortinställningar” och sedan “Blockera kort”. Denna blockering går att häva ifall du skulle hitta ditt kort.
Men om du inte hittar ditt kort så ber vi dig att ringa Qreds kundtjänst (020-150 333) för att beställa ett nytt kort och därmed spärra ditt gamla kort permanent.
Hur blockerar jag mitt kort?
Följ dessa steg:
OBS! Blockeringen i appen är bara tillfällig och du måste ringa Qred Kuntjänst (020-150 333)för att blockera ditt kort permanent samt beställa ett nytt kort.
Hur lång tid tar det innan mitt kort blir spärrat?
När du har bekräftat så spärras ditt kort på en gång.
OBS! Blockeringen i appen är bara tillfällig och du måste ringa kundsupport för att blockera ditt kort permanent och beställa ett nytt kort.
Hur reklamerar jag en obehörig transaktion?
För att reklamera en obehörig transaktion använder du dig av detta formulär. Kom ihåg att spärra ditt Qredkort om du misstänker att någon obehörig har använt det eller fått tillgång till kortuppgifterna.
Hur byter jag min pinkod?
Just nu kan du inte byta din pinkod. Om du tror att någon annan har tagit del av din pinkod är det viktigt att du kontaktar oss för att spärra ditt kort.
Vem kontaktar jag om jag har problem med kreditkortet?
Tveka inte att höra av dig till vårt kundteam på:
Tel: 020-150 333
Email: support@qred.se
Eller direkt via chatten
Vad gör jag om jag har glömt min pinkod?
Du kan se din pinkod i appen genom att i inloggat läge i appen trycka på kortet och sedan “Se pinkod”.