Hur kan vi hjälpa till?

Här kan du läsa våra vanligaste frågor om kreditkortet.

Var kan jag hitta min pinkod?

Du kan se din pinkod i appen genom att:

- Öppna Qred appen. Appen finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.

- Identifiera med BankID

- Gå till kortsidan

- Klicka på kortet 

- Klicka på visa din PIN-kod


Titta på videon för att se hur du gör.

Hur använder jag mitt kort på ett säkert sätt?

Här kommer några tips för att använda ditt kort på ett säkert sätt:

  • Avslöja inte din pinkod för någon
  • Anteckna inte din pinkod på eller i anslutning till kreditkortet
  • Om du misstänker att någon har fått tag i din pinkod eller någon obehörig har använt ditt kort, anmäl det genast till Qreds kundtjänst.
  • Dela inte kortuppgifter med ett försäljningsställe vars tillförlitlighet är misstänkt 
  • Undvik att använda okända datorer eller programvara för inköp online
  • Se till att ha koll på ditt korts transaktionshistorik för att säkerställa att allt står rätt till
  • Godkänn bara de transaktioner du känner igen, gällande de övriga tar du kontakt med oss
  • Använd begränsad åtkomst till e-wallet med pinkod, lösenord eller annan extra säkerhetslösning. 
  • Glöm inte att spärra kortet om du har tappat bort det


Men om olyckan ändå är framme... vad gör jag då?
Här nedan hittar du de vanligaste frågorna kring vad man ska göra om någon använt ens kort eller fått tag i ens pinkod:

Jag har tappat bort mitt kort - vad ska jag göra nu?

För att ingen obehörig ska kunna använda sig av ditt kort är det viktigt att du spärrar kortet i appen och kontaktar vår kundtjänst (020-150 333) för att beställa nytt kort.

Jag hittar inte mitt kort, men är inte säker på att jag har tappat bort det. Vad ska jag göra?

För att ta det säkra före det osäkra är det bra att spärra kortet. I Qreds app kan du spärra kortet under en begränsad tid vilket kan ge dig tid att hitta kortet. Det gör du genom att att gå till “Kortinställningar” och sedan “Blockera kort”. Denna blockering går att häva ifall du skulle hitta ditt kort. 

Men om du inte hittar ditt kort så ber vi dig att ringa Qreds kundtjänst (020-150 333) för att beställa ett nytt kort och därmed spärra ditt gamla kort permanent.