Hur kan vi hjälpa till?

Här kan du läsa våra vanligaste frågor om My Qred
App Store DownloadGoogle Play Download
Hämta Fullmakt 1
Välj fullmaktsmallen ovan om du behöver att en extern person hämtar dokumentation å ditt företags vägnar. Detta inkluderar saldobesked, fakturakopior eller en konto sammanställning.
Hämta Fullmakt 2
Välj fullmaktsmallen ovan för övriga ärenden eller om du önskar att en extern person skall assistera dig i administration om ditt lån hos oss.

Vart kan jag ladda ner mina fakturor?

På My Qred kan du ladda ner dina fakturor genom att klicka på ditt aktiva lån på startsidan.

Du kommer då komma till sidan “Mitt lån”. Klicka på knappen “Visa fakturor” för att se och ladda ner alla fakturor du fått skickade till dig samt den nästkommande fakturan.

På “Mitt lån” sidan kan du också navigera dig vidare till “Betalning”-sidan genom att klicka på “Förfallen betalning” (endast om du har en förfallen betalning) eller “Kommande betalning” (ordet “betalning” är densamma som “faktura”). I “Betalning” sidan kan du också ladda ner din faktura. 

Vart kan jag hitta kommande fakturor?

Du hittar din nästkommande faktura på sidan "Mitt lån".

Du kommer dit genom att klicka på ditt aktiva lån på My Qreds hemsida. På denna sida kan du se din nästkommande betalning för månaden och ladda ner din betalningsplan för ditt lån som en PDF-fil genom att klicka på knappen “Ladda ner betalningsplan”.

I betalningsplanen redovisas den tidsmässiga planen som du och Qred kommit överens om för ditt lån.

Hur loggar jag in på My Qred?

På Qreds hemsidafinns knappen “Logga in" uppe i högra hörnet på sidan.

Om du klickar på knappen kommer du till inloggningssidan för My Qred och där vi ber dig välja ditt land.

I Sverige använder vi BankID som inloggningssätt.

Andra frågor om hur du loggar in: 

  1. Vilka alternativa inloggningsmetoder erbjuder Qred för användare som inte har tillgång till BankID?
    Just nu kan du endast logga in genom att använda Bnk-ID. Antingen på den enheten som du surfar på eller genom en annan enhet.
  2. Finns det några specifika krav eller förberedelser som behövs för att använda BankID för inloggning på My Qred?
    Du behöver ladda ner BankID till din enhet och aktivera det med hjälp av ditt pass eller annan giltig legitimation.
  3. Vad ska jag göra om jag har problem med att logga in med BankID på My Qred-plattformen?
    Kontakta oss på 020-150 333 eller support@qred.se

Vad är My Qred?

My Qred är en plattform där du som lånekund till oss kan hantera ditt Qred lån och hålla koll på dina nuvarande och kommande betalningar.

På My Qred kan du även justera och betala av hela ditt lån i förtid. Du kan även ladda ner fakturor, ditt kontrakt och din betalningsplan.

Du får även notiser från Qred gällande viktiga ärenden, till exempel om en betalning är nära sitt förfallodatum. Du kan också enkelt komma i kontakt med vår kundsupport genom chatt, mejl eller telefon. 

Hittade du inte det du sökte?

Kontakta oss

Hör av dig och berätta hur vi kan hjälpa dig och ditt företag!
08:00 - 17:30 (mån-fre)
Telefon
020-150 333

Uppskattad väntetid:
Mindre än 1 minut
Email
support@qred.se

Uppskattad svarstid:
Mindre än 24 timmar
Chat
Chatta med oss!

Uppskattad väntetid:
Mindre än 1-2 minuter