Hur kan vi hjälpa till?

Här kan du läsa våra vanligaste frågor om kreditkortet.
App Store DownloadGoogle Play Download
Hämta Fullmakt 1
Välj fullmaktsmallen ovan om du behöver att en extern person hämtar dokumentation å ditt företags vägnar. Detta inkluderar saldobesked, fakturakopior eller en konto sammanställning.
Hämta Fullmakt 2
Välj fullmaktsmallen ovan för övriga ärenden eller om du önskar att en extern person skall assistera dig i administration om ditt lån hos oss.

Hur fungerar cashback?

När du gör köp med ditt kort, vare sig det är i affär eller på webben, så får du automatiskt en rabatt motsvarande 1% av köpbeloppet.

-> Rabatten syns på månadsfakturan, så att den minskar beloppet du ska betala.  

Inga rabattkoder att fylla i och inget krångel med poäng, utan förmåner som direkt syns i kronor.

Det gillar vi!

Hur mycket kan man höja kreditgränsen till?

Kreditgränsen sätts per kundföretag och är mellan 10.000-2.000.000 kr.

Det som avgör hur stort kreditbelopp vi kan erbjuda är bolagets storlek, nyckeltal och tidigare betalningshistorik.

Observera att beloppet kan senare höjas om du återbetalar dina fakturor senast på förfallodag.

Hur höjer man kreditgränsen?

Det gör du enkelt i Qred appen, under “inställningar” väljer du “öka kreditgräns”. Du får besked inom en dag. Om höjningen godkänts syns den nya limiten direkt i appen.

Hur använder jag mitt kort på ett säkert sätt?

Här kommer några tips för att använda ditt kort på ett säkert sätt:

  • Avslöja inte din pinkod för någon
  • Anteckna inte din pinkod på eller i anslutning till kreditkortet
  • Om du misstänker att någon har fått tag i din pinkod eller någon obehörig har använt ditt kort, anmäl det genast till Qreds kundtjänst.
  • Dela inte kortuppgifter med ett försäljningsställe vars tillförlitlighet är misstänkt 
  • Undvik att använda okända datorer eller programvara för inköp online
  • Se till att ha koll på ditt korts transaktionshistorik för att säkerställa att allt står rätt till
  • Godkänn bara de transaktioner du känner igen, gällande de övriga tar du kontakt med oss
  • Använd begränsad åtkomst till e-wallet med pinkod, lösenord eller annan extra säkerhetslösning. 
  • Glöm inte att spärra kortet om du har tappat bort det


Men om olyckan ändå är framme... vad gör jag då?
Här nedan hittar du de vanligaste frågorna kring vad man ska göra om någon använt ens kort eller fått tag i ens pinkod:

Var kan jag hitta min pinkod?

Du kan se din pinkod i appen genom att:

- Öppna Qred appen

- Identifiera med BankID

- Gå till kortsidan

- Klicka på kortet 

- Klicka på visa din PIN-kod

Appen finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.

Kan jag ta ut kontanter i en bankomat med mitt Qredkort?

Nej, företagskortet stödjer inte uttag av kontanter.

Vad kostar Qreds Företagskort?

Kortet är kostnadsfritt och har ingen månadsavgift. Köpen har en genomsnittlig räntefri period på 45 dagar. En gång i månaden kommer du få en faktura med 14 dagars betalningsvillkor. Du väljer om du vill betala hela fakturan på en gång (0% ränta) eller dela upp den. Om du delar upp en betalning kommer en företagsspecifik ränta att appliceras som börjar på 1,95 % per månad. Ditt företags ränta kommer att räknas ut när du har ansökt om ett kort. Besök vår hemsida för att läsa mer om vår prislista och våra valutaväxlingskurser.

Hur ansöker jag om Qreds Företagskort?

Nu kan du äntligen ansöka om ditt alldeles egna Qredkort här! Ansökan är kostnadsfri och inte bindande. Du får svar inom en timme, du signerar erbjudandet med BankID och så fort du har signerat (tillsammans med eventuella andra medsignerare) skickar vi ut ditt kreditkort inom 3-4 arbetsdagar. Ansök om ditt Qredkort idag! 

Din kreditgräns baseras på din Qred-score.

Hur fungerar Qreds Företagskort?

Du kommer få ett plastkort från VISA med en kreditlimit. Du kan se alla utlägg på ditt kort, sätta egna gränser och spärra ditt kort genom Qredappen. Qreds kreditkort ges ut av Qred och kan användas för företagsutlägg både online och offline.

Den finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play

Se alla frågor

Kan man ha flera kort per företag?

Ja det kan man! Du skapar fler kort genom att:

  1. Öppna Qred appen
  2. I kortmenyn väljer du "skapa kort till anställd"
  3. Fyll i anställdes uppgifter som ska få kortet

Kortet levereras sedan till samma adress som ursprungliga kortet inom 7-9 arbetsdagar.

Vart kan jag se hur mycket jag ska betala?

Du ser detta i Qred-appen och får även en faktura via mail.


Vad gör jag om jag har glömt min pinkod?

Du kan se din pinkod i appen genom att i inloggat läge i appen trycka på kortet och sedan “Se pinkod”.

Vem kontaktar jag om jag har problem med kreditkortet?

Tveka inte att höra av dig till vårt kundteam på:

Tel: 020-150 333

Email: support@qred.se

Eller direkt via chatten

Kan jag ha flera användare till samma kort?

Just nu går det bara att ha en användare per app och kort.

Behöver jag ansluta mitt bankkonto till Qredkortet?

Nej, du behöver inte ansluta ditt bankkonto till varken Qredkortet eller appen.

Hur byter jag min pinkod?

Just nu kan du inte byta din pinkod. Om du tror att någon annan har tagit del av din pinkod är det viktigt att du kontaktar oss för att spärra ditt kort.

Hur reklamerar jag en obehörig transaktion?

För att reklamera en obehörig transaktion använder du dig av detta formulär. Kom ihåg att spärra ditt Qredkort om du misstänker att någon obehörig har använt det eller fått tillgång till kortuppgifterna.

Hur lång tid tar det innan mitt kort blir spärrat?

När du har bekräftat så spärras ditt kort på en gång.

OBS! Blockeringen i appen är bara tillfällig och du måste ringa kundsupport för att blockera ditt kort permanent och beställa ett nytt kort.

Hur blockerar jag mitt kort?

Följ dessa steg:

  • Öppna Qreds app
  • Identifiera dig själv
  • Gå till skärmen Kort
  • Klicka på Ändra kortinställningar
  • Klicka på Blockera kort
  • Aktivera Blockera kort
  • Bekräfta

OBS! Blockeringen i appen är bara tillfällig och du måste ringa Qred Kuntjänst (020-150 333)för att blockera ditt kort permanent samt beställa ett nytt kort.

Jag hittar inte mitt kort, men är inte säker på att jag har tappat bort det. Vad ska jag göra?

För att ta det säkra före det osäkra är det bra att spärra kortet. I Qreds app kan du spärra kortet under en begränsad tid vilket kan ge dig tid att hitta kortet. Det gör du genom att att gå till “Kortinställningar” och sedan “Blockera kort”. Denna blockering går att häva ifall du skulle hitta ditt kort. 

Men om du inte hittar ditt kort så ber vi dig att ringa Qreds kundtjänst (020-150 333) för att beställa ett nytt kort och därmed spärra ditt gamla kort permanent.

Jag har tappat bort mitt kort - vad ska jag göra nu?

För att ingen obehörig ska kunna använda sig av ditt kort är det viktigt att du spärrar kortet i appen och kontaktar vår kundtjänst (020-150 333) för att beställa nytt kort.

Kan jag använda kortet utomlands?

Ja, Qredkortet fungerar överallt där Visakort accepteras. Läs mer om vår valutaväxlingskurs här.

Hur aktiverar jag mitt kort?

För att aktivera kortet behöver du Qreds app. Den finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play

När du har ditt kort trycker du “Aktivera mitt kort” i Qred appen och skriv in de fyra sista siffrorna i kortnumret.

Betala räkningar och fakturor

Kan jag stoppa en betalning efter att jag har skickat in den?

Nej, du kan inte avbryta eller stoppa en fakturabetalning som du har skickat in.

Var kan jag se status på mina fakturabetalningar?

Du kan se alla dina betalade fakturor i Qreds mobilapp. 

  • Logga in i appen och klicka på “Pay”
  • De senaste tre fakturabetalningar visas direkt
  • Klicka på den betalning som du vill se status för


För att se alla fakturor, klicka på “Mer”.


När kommer jag kunna se min betalning på min kreditlimit?

När vi har genomfört betalningen kommer beloppet att dras från din kreditlimit den månaden.

Finns det ett max eller minimum belopp som en faktura får vara på för att kunna betalas med Qred Visa?

Det finns inget minsta belopp som fakturan måste vara på. Maxbeloppet däremot bestäms av hur mycket du har kvar på din kreditlimit den månaden. Till exempel, om vi har 10 000 SEK kvar på din kreditlimit denna månad kan du betala en eller flera fakturor på upp till 10 000 SEK.

Kan jag betala alla räkningar med mitt Qred Visa?

Du kan betala alla dina räkningar med Qred VISA, men du kan inte betala räkningar från Qred, Skatteverket eller Kronofogden med ditt Qred Visa.

Kan jag betala mina fakturor till Qred med mitt Qred Visa

Nej, du kan inte betala dina fakturor från oss med ditt Qred Visa.

Hur mycket kostar det att betala sina fakturor med Qred Visa?

Avgiften är 2,5% av totalbeloppet för den faktura du ska betala.

Kan jag betala fakturor till företag utanför Sverige?

Nej, du kan bara betala fakturor till svenska företag som har ett Bankgiro.

Hur lång tid tar det för mottagaren att få pengarna?

När du har skickat in betalningen börjar Qred behandla den på en gång. Det tar 1-2 bankdagar för betalningen att nå mottagaren.

Hur betalar jag mina fakturor med Qred Visa?

Har du inte automatiska uppdateringar påslaget, så kan du uppdatera till senaste versionen här: iOS - App Store eller Android - Google Play.


1. Logga in i Qreds mobilapp och klicka på “Betala” 

2. Välj “Betala ny faktura”

3. Lägg till fakturans betalningsinformation* - Bankgiro, Fakturanummer (OCR), Fakturabelopp och Förfallodatum. 

4. Signera betalningen med BankID**


*Den här informationen finns att hitta på fakturan som vill betala. 
** Vi behandlar sedan din betalning inom 1-2 bankdagar


Kan jag betala fakturor med mitt Qred Visa?

Ja, när du har fått och aktiverat ditt Qred Visa kan du använda det för att betala fakturor med Qreds mobilapp.

Kontakta oss

Vi älskar småföretagare. Hör av dig och berätta hur vi kan hjälpa dig och ditt företag!
08:00 - 17:30 (mån-fre)

Det enklaste sättet att hålla sig uppdaterad som företagare

Registrera dig idag och få tillgång till de senaste nyheterna, instruktioner och inspirerande innehåll för företagare!

Prenumerera idag

Footer

🇸🇪 Sverige
🇳🇱 Nederland
🇫🇮 Suomi
🇩🇰 Danmark
🇳🇴 Norge
🇧🇷 Brazil