Hur kan vi hjälpa till?

Här kan du läsa våra vanligaste frågor om appen.
App Store DownloadGoogle Play Download
Hämta Fullmakt 1
Välj fullmaktsmallen ovan om du behöver att en extern person hämtar dokumentation å ditt företags vägnar. Detta inkluderar saldobesked, fakturakopior eller en konto sammanställning.
Hämta Fullmakt 2
Välj fullmaktsmallen ovan för övriga ärenden eller om du önskar att en extern person skall assistera dig i administration om ditt lån hos oss.

Behöver jag BankID för att använda appen?

Ja, du behöver BankID för att verifiera din identitet och för att logga in.

Kostar appen någonting?

Nej, Qreds app är helt kostnadsfri.

Behöver jag kortet för att använda Qred appen?

Ja, du aktiverar kortet genom qred appen.

Behöver jag Qreds app?

Om du har Qreds kreditkort behöver du appen för att hantera dess inställningar. Det är här du aktiverar ditt kort, kan tillfälligt blockera kortet, se din transaktionshistorik och mycket mer.

Appen finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.

Se alla frågor

Vem kontaktar jag om jag har problem med appen?

Tveka inte att höra av dig till vårt kundteam på:

Tel: 020-150 333

Email: support@qred.se

Eller direkt via chatten

Kan jag se mina andra ärenden hos Qred i appen?

I dagsläget kan man se och hantera ärenden relaterade till kortet. Framöver kommer fler funktioner att läggas till.

Kan jag ha flera användare till samma app?

Just nu går det bara att ha en användare per app och kort.

Kan jag sätta en gräns för hur mycket jag kan spendera?

Ja, du kan sätta en 24 timmar lång begränsning i appen. Till exempel om du har satt en begränsning på 10 000 sek så kan du genomföra hur många transaktioner som helst under det dygnet så länge deras värde tillsammans inte övergår 10 000 sek.

Hur kopplar jag ihop mitt Qredkort med appen?

Du behöver ditt kort för att kunna koppla ihop med appen. När du har ditt kort trycker du “Aktivera mitt kort” i appen och skriv in de fyra sista siffrorna i kortnumret.

Hur laddar jag ner Qreds app?

Qreds app finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.

Behöver jag ett företag för att skaffa appen?

Nej, men för att kunna ansöka om ett kort och använda kortet behöver du ett företag.

Behöver jag ansluta mitt bankkonto till appen?

Nej, du behöver inte ansluta ditt bankkonto till varken Qredkortet eller appen.

Betala räkningar och fakturor

Kan jag stoppa en betalning efter att jag har skickat in den?

Nej, du kan inte avbryta eller stoppa en fakturabetalning som du har skickat in.

Var kan jag se status på mina fakturabetalningar?

Du kan se alla dina betalade fakturor i Qreds mobilapp. 

  • Logga in i appen och klicka på “Pay”
  • De senaste tre fakturabetalningar visas direkt
  • Klicka på den betalning som du vill se status för


För att se alla fakturor, klicka på “Mer”.


När kommer jag kunna se min betalning på min kreditlimit?

När vi har genomfört betalningen kommer beloppet att dras från din kreditlimit den månaden.

Finns det ett max eller minimum belopp som en faktura får vara på för att kunna betalas med Qred Visa?

Det finns inget minsta belopp som fakturan måste vara på. Maxbeloppet däremot bestäms av hur mycket du har kvar på din kreditlimit den månaden. Till exempel, om vi har 10 000 SEK kvar på din kreditlimit denna månad kan du betala en eller flera fakturor på upp till 10 000 SEK.

Kan jag betala alla räkningar med mitt Qred Visa?

Du kan betala alla dina räkningar med Qred VISA, men du kan inte betala räkningar från Qred, Skatteverket eller Kronofogden med ditt Qred Visa.

Kan jag betala mina fakturor till Qred med mitt Qred Visa

Nej, du kan inte betala dina fakturor från oss med ditt Qred Visa.

Hur mycket kostar det att betala sina fakturor med Qred Visa?

Just nu är det kostnadsfritt att betala dina fakturor med Qred Visa. Från och med augusti 2022 kommer det att läggas på en 2,5 % transaktionskostnad.

Kan jag betala fakturor till företag utanför Sverige?

Nej, du kan bara betala fakturor till svenska företag som har ett Bankgiro.

Hur lång tid tar det för mottagaren att få pengarna?

När du har skickat in betalningen börjar Qred behandla den på en gång. Det tar 1-2 bankdagar för betalningen att nå mottagaren.

Hur betalar jag mina fakturor med Qred Visa?

Har du inte automatiska uppdateringar påslaget, så kan du uppdatera till senaste versionen här: iOS - App Store eller Android - Google Play.


1. Logga in i Qreds mobilapp och klicka på “Betala” 

2. Välj “Betala ny faktura”

3. Lägg till fakturans betalningsinformation* - Bankgiro, Fakturanummer (OCR), Fakturabelopp och Förfallodatum. 

4. Signera betalningen med BankID**


*Den här informationen finns att hitta på fakturan som vill betala. 
** Vi behandlar sedan din betalning inom 1-2 bankdagar


Kan jag betala fakturor med mitt Qred Visa?

Ja, när du har fått och aktiverat ditt Qred Visa kan du använda det för att betala fakturor med Qreds mobilapp.

Kontakta oss

Vi älskar småföretagare. Hör av dig och berätta hur vi kan hjälpa dig och ditt företag!
08:00 - 17:30 (mån-fre)

Det enklaste sättet att hålla sig uppdaterad som företagare

Registrera dig idag och få tillgång till de senaste nyheterna, instruktioner och inspirerande innehåll för företagare!

Prenumerera idag

Footer

🇸🇪 Sverige
🇳🇱 Nederland
🇫🇮 Suomi
🇩🇰 Danmark
🇳🇴 Norge
🇧🇷 Brazil