Bluff-SMS har skickas ut i Qreds namn. Om du mottar ett misstänkt meddelande, agera inte på innehållet och dela inte dina personuppgifter, inloggningsuppgifter, koder eller BankID. Rapportera gärna bluff-SMS:et genom att vidarebefordra meddelandet till 7726.
Just nu upplever BankID stora störningar och det kan därför vara problematiskt att logga in i appen. Försök gärna senare.
Ikväll kl 21:30-23:00 pågår underhållningsarbete med Qreds hemsida. Det går inte att logga in eller skicka ansökningar under den tiden. Vänligen maila support@qred.se med ditt ärende. Tack!
Vi har just nu problem med våra telefoner. Vänligen skicka ett mail till support@qred.se eller chatta med oss här på hemsidan. Vi beklagar detta och arbetar på en lösning.
Just nu upplever vi tekniska problem med vårt telefonsystem, vi ber om ursäkt för besväret. Har du ett brådskande ärende vänligen maila oss på support@qred.se eller använd chatten!
Vår tjänst kommer att vara under underhåll 15 dec mellan 05-06.30. Detta kan påverka ansökningsprocessen.
Om du har Qreds kreditkort behöver du appen för att hantera dess inställningar. Det är här du aktiverar ditt kort, kan tillfälligt blockera kortet, se din transaktionshistorik och mycket mer.
Appen finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.
Ja, du aktiverar kortet genom qred appen.
Nej, Qreds app är helt kostnadsfri.
Ja, du behöver BankID för att verifiera din identitet och för att logga in.
Nej, du behöver inte ansluta ditt bankkonto till varken Qredkortet eller appen.
Nej, men för att kunna ansöka om ett kort och använda kortet behöver du ett företag.
Qreds app finns att ladda ner i Appstore eller på Google Play.
Du behöver ditt kort för att kunna koppla ihop med appen. När du har ditt kort trycker du “Aktivera mitt kort” i appen och skriv in de fyra sista siffrorna i kortnumret.
Ja, du kan sätta en 24 timmar lång begränsning i appen. Till exempel om du har satt en begränsning på 10 000 sek så kan du genomföra hur många transaktioner som helst under det dygnet så länge deras värde tillsammans inte övergår 10 000 sek.
Just nu går det bara att ha en användare per app och kort.
I dagsläget kan man se och hantera ärenden relaterade till kortet. Framöver kommer fler funktioner att läggas till.
Tveka inte att höra av dig till vårt kundteam på:
Tel: 020-150 333
Email: support@qred.se
Eller direkt via chatten
Hittade du inte svaren du letade efter i våra frågor och svar?
Kontakta vår kundsupport på vardagar mellan 08.00-17.30.