Ge julsäsongen en snabb start genom bra e-post marknadsföring

Ge julsäsongen en snabb start genom bra e-post marknadsföring

Ge julsäsongen en snabb start genom bra e-post marknadsföring

Read time:
Lästid:
Read time:
Lukuaika:
Read time:
Læsetid:
Read time:
Leestijd:
Read time:
Leestijd:
2
mins
minuter
mins
minuuttia
mins
minutter
mins
minuten
mins
minuten
Ge julsäsongen en snabb start genom bra e-post marknadsföring

Christian Billing

Marketing Manager Sweden
Qred AB

Få dina kunder att se, öppna och agera på e-postkampanjer du skickar ut

Det finns mycket man kan göra med enkla medel när det kommer till e-postmarknadsföring. Här får du 5 tips för att tjäna mer pengar under julen!

1. Samla dina kunders e-postadresser

Bygg din e-postlista varje dag genom att be kunder och potentiella kunder att registrera dig för din e-postlista för att få specialerbjudanden. Prioritera signuplänkar på din website eller blogg och i dina sociala medier inlägg.

2. Starta kampanjer tidigt för din e-postlista

Börja din kampanj en vecka tidigt för dina e-abonnenter. Använd en e-rubrik som "Få nästa veckas erbjudande redan idag" och inkludera en rabattkod eller en anteckning som talar om för kunderna att visa en kopia av kampanjen i fysiska butiken.

3. Sätt viktiga detaljer tidigt i ämnet

Det händer ofta att bara de första orden faktiskt visas upp i inkorgen. För att väcka uppmärksamhet och få bättre respons, sätta vad som är viktigast för läsaren i de första orden i ämnesraden.

4. Testa testa testa!

Testa olika ämnesrader och rubriker för att se vad som fungerar bäst. Kunderna kan vara mer lyhörd för vissa erbjudanden eller formulering. Ta reda på vad som fungerar bäst genom att dela din lista i två grupper.

Testa också utskick vid olika tidspunkter under dagen. För att ta reda på vilka tider på dygnet får bästa svarsfrekvens, dela din e-postlista i två eller flera grupper och se över öppna och klickfrekvenser för att se vilken tid får bäst respons.

5. Använd mindre bilder

Vissa e-postprogram visar inte bilder automatiskt, medan stora bilder kan leda till långsamma laddningstider. Minimera problemet genom att sätta ditt erbjudande rubrik i texten ovan någon grafik på sidan. Också gå in i din bildredigerare och ändra storlek eller komprimera för att få ner bildstorlek.

Lycka till med företaget!
/Teamet på Qred

Footer

🇸🇪 Sverige
🇳🇱 Nederland
🇫🇮 Suomi
🇩🇰 Danmark
🇧🇪 België
🇧🇷 Brazil

Heading

Lästid:
This is some text inside of a div block.
minuter

Heading

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.