Det ultimata varubrevet

Det ultimata varubrevet

Det ultimata varubrevet

Read time:
Lästid:
Read time:
Lukuaika:
Read time:
Læsetid:
Read time:
Leestijd:
Read time:
Leestijd:
3
mins
minuter
mins
minuuttia
mins
minutter
mins
minuten
mins
minuten
Det ultimata varubrevet

Christian Billing

Marketing Manager Sweden
Qred AB

Det här inlägget är ett gästinlägg från Davpack som skriver om hur e-handlare kan skicka bättre och snyggare varubrev.

Den populäraste metoden för att skicka produkter bland e-handlare har sedan länge varit PostNords e-tjänst varubrev. Inom kort införs förändringar på det maximalt tillåtna måttet och de nya reglerna ställer till det för flera e-handlare. Många talar om att byta leverantör och hade gärna gjort så till bättre tjänster, men att förhandla priser är inte enkelt om man inte skickar större mängder varje dag.

Förändringen sker den 2:e maj 2018 och blir istället 340mm x 240mm x70mm, maxvikten bibehålls på 2kg. Det innebär att varubreven anpassas efter standardstorleken på fastighetsboxarna, som i sin tur ökar servicegraden och kunden slipper alla onödiga förseningar.

Många små- och medelstora företag drabbas hårt och på Davpack försöker man hjälpa e-handlare att klara av denna förändring genom att guida alla rätt i varubrevsdjungeln. Man har sorterat ut de förpackningar som går som varubrev och utgått ifrån det maximalt tillåtna yttermåttet.

Det Ultimata Varubrevet

Davpack har tagit fram det ultimata varubrevet som följer konstens alla regler till punkt och pricka för att du som e-handlare ska kunna utnyttja maximalt utrymme. Varubrevet är tillverkat ur återvunnet- och miljövänligt well med en tjocklek på 3mm. När varubrevet är ihopvikt blir det totala yttermåttet 340mm x 240mm x 70mm. Kontakta Davpack för att förhandsboka ditt ultimata varubrev idag.

Tips! Rätt emballage sparar på fraktkostnaden!

Vad ska man använda och vad använder andra?

E-handlare behöver inte bara veta att paketen har anlänt till kunden men behöver vara säker på att både produkten och förpackningen är intakt. En bra förpackad produkt skapar en trygghet för båda parterna. Att välja rätt emballage som passar produkterna och samtidigt följer fraktanvisningarna kan generera stora besparingar för företaget. Den vanligaste frågan man ställer sig som e-handlare är - Vad använder andra och vad är det vanligaste att skicka produkter med?

E-handelslådor

E-handelslådor är idealiska att skicka produkter i samtidgt som de är tillverkade av miljövänligt wellpapp. Kartongerna är stansade, självlåsande och finns med enkel och dubbel förslutningsremsa för att du som e-handlare ska underlätta returer som kan uppstå. E-handelslådorna finns förtillfälle enbart i brunt och vitt.

E-handelspåsar

Davpack’s fraktpåsar är vita med självhäftande remsa för snabbare förslutning och är idealiska vid försändelser av kläder, böcker, skor och andra produkter. Fraktpåsarna har en svart insida, enkla att märka med ett slitstarkt samt vattenavvisande yta. Vadderade kuvert/Airpro bubbelpåsar är FSC-märkta och finns i flera färger med Peel & Seal förslutning. Bubblorna ger ett utmärkt skydd samt vattentätt vid det inre lagret.

Papptuber & Posthylsor

Papptuber levereras komplett med vita plastlock och används vid frakt av posters/affischer, målningar samt ritningar. Tillverkad av återvunnen wellpapp, enkel att försluta och finns tillgänglig i flera storlekar. Genom att använda Posthylsor går det nu att skicka papptuber som varubrev och hålla nere leveranskostnaderna. Posthylsorna är anpassade efter papptuberna och finns i flera storlekar. De är miljövänliga samt tillverkade av wellpapp på 2mm.

Första intrycket av ditt företag är avgörande

Som en e-handlare är förpackningarna vanligtvis det första som kunden har i handen. Är förpackningen inte värdeskapande är det en stor risk att man som e-handlare går miste om att skapa en minnesvärd uppacknings upplevelse. Inom förpackningsvärlden så är personalisering inte alltid möjligt för små och medelstora företag. Att köpa måttbeställda lådor med tryck är ett bra alternativ men inte det mest kostnadseffektiva alternativet. Därför har Davpack även val att ta fram lösningar som hjälper e-handlare att skapa en minnesvärd upplevelse.

Footer

🇸🇪 Sverige
🇳🇱 Nederland
🇫🇮 Suomi
🇩🇰 Danmark
🇧🇪 België
🇧🇷 Brazil

Heading

Lästid:
This is some text inside of a div block.
minuter

Heading

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.